Szakkönyv Centrum

OKJ Szakkönyv Kereskedőház
szakkönyv, jegyzet minden képzéshez

Belépés/regisztráció  |  Kosár tartalma  |  Pénztár   |  Akciók   |  Új termékek   |  Keresés  |  Kapcsolat  |
  Főoldal » Katalógus » Közazdaság » Adó, TB, Munkaügy » Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak
Átvételi pontunk 2019. január 8-tól:
Oxford Bookshop,
1052 Budapest, Gerlóczy u. 7.,
Nyitva tartás:
H-Cs: 9.00-18.00
P: 9.00-16.00
+36 1 318 8633
  Kategóriák
 Egészségügy
 Informatika
 Közlekedés
 Munkavédelem - Foglalkoztatás (általános)
 Szociális szolgáltatások
 Művészet, kommunikáció
 Gépészet
 Elektrotechnika-elektronika
 Építőipar
 Faipar
 Környezetvédelem-vízgazdálkodás
 Közazdaság
   Adó, TB, Munkaügy
   Ügyvitel
   Bank
   Elemzés, ellenőrzés
   Jövedék és vám
   Jogi ismeretek
   Pénzügy
   Számvitel
 Kereskedelem - marketing, Logisztika
 Vendéglátás - turisztika
 Egyéb szolgáltatások
 Mezőgazdaság
 Élelmiszeripar
 Főoldal
Értesítések tovább
ÉrtesítésekÉrtesítés a frissítésekről Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak
Információk
Szállítási feltételek
Vásárlói tájékoztató
ÁSZF
Rólunk
Vevőszolgálat
Oldaltérkép
Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak
Nagyobb kép
Következő termék 
Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak
[Cikkszám: 9525/2017]

Király Ágnes
 
4.980 Ft
 
Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Add to del.icio.us Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Add to Digg Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Add to Yahoo myWeb Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Add to Spurl Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Add to furl Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Add to Ask Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Add to Squidoo Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Add to Simpy Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Add to Reddit Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Add to ma.gnolia Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Share with facebook Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Add to Google Bookmark Cafeteria praktikák kezdőknek és haladóknak - Tweet This

Sokszor mondtam az elmúlt évek során, hogy már annyi cikket írtam, lassan kötetbe lehetne foglalni, de igazán sosem gondoltam rá, hogy valóban könyvet írjak.

Amikor megkaptam a megtisztelő felkérést erre a könyvre, elgondolkodtam, miről is írhatnék, amit előttem nem írtak már meg nagy tudású adószakemberek vagy tekintélyes HR szakértők a cafeteriáról, béren kívüli juttatásokról. Ezzel meg is adtam magamnak a választ. Talán azzal válna hasznossá az irományom, ha mindkét szakterületnek olyan praktikus információkkal szolgálnék, amelyek az ő mindennapi együttműködésüket könnyítenék meg. Hiszen ez a téma végül is e szakmák találkozása.

Jellemzően a HR munkatársak feladata, hogy kitalálják, milyen juttatásokat kellene adni a munkavállalóknak, esetleg ezt hogyan lehetne rendszerbe foglalni, honnan lesz rá forrás, és így tovább. Ugyanakkor előfordul, hogy a HR szakember nincs minden szükséges információ birtokában, nem rendelkezik a megfelelő adózási ismeretekkel, szüksége lenne a társrészlegek együttműködésére. Egyszer, egy előadásom végén - amelyen többek között a juttatások adózásáról, bevallásról, sőt még önrevízióról is szó esett - egy HR-es hölgy szinte felháborodva kérdezte, tulajdonképpen miért neki kell ezzel foglalkoznia, hiszen nem is ért hozzá. Úgy gondolom, elkerülhetetlen, hogy a munkabérhez hasonlóan a juttatásokra vonatkozó szabályozással is tisztában legyenek azok, akik kialakítják, üzemeltetik a cég juttatási rendszerét. Legalább ennyire szükséges viszont az is, hogy a bérszámfejtés, könyvelés, pénzügy szintén ismerje a juttatási rendszer jellegzetességeit, szabályait, szolgáltatói hátterét.

Immár 15 éves „cafeteriás” gyakorlatom során rendszeresen beleütköztem abba a problémába, hogy a vállalatoknál a juttatásokkal foglalkozó HR és a bérszámfejtés vagy könyvelés nem egy nyelvet beszélt. Néha sajnos a szándék is hiányzott egymás munkájának megértésére, netán segítésére. A házon belüli kommunikáció hiánya, vagy a gazdasági szakemberek ellenállása miatt nem egy esetben bukott el egy jó elgondolás, amely sokat segíthetett volna a HR-nek a megfelelő minőségű vagy mennyiségű munkaerő toborzásában illetve megtartásában. Az új dolgoktól való ódzkodás, a többletmunkától való félelem gyakran gátja az egyébként hasznos és hatékony megoldások megvalósításának.

Meggyőződésem, hogy ha a különböző érintett részlegek munkatársai rászánják az időt és energiát egymás tájékoztatására, a közös tervezésre, sikerül olyan juttatási rendszert kialakítani, amely nem okoz jelentős plusz terhet a rendszer üzemeltetésében részt vevőknek, gördülékenyen és rugalmasan működik, és nem utolsó sorban a munkavállalók elégedettségét szolgálja.

Azzal a céllal fogtam bele a könyv megírásába, hogy sokéves tapasztalatommal ehhez nyújtsak némi segítséget.

Az adószakembereknek nem ígérem eddig nem látott adózási szabályok feltárását, de talán sikerül rávilágítani új szempontokra, összefüggésekre, és kicsit megismertetni a „másik” szakma feladatait és látásmódját.

A HR szakembereknek sem ígérek elméleti fejtegetést a juttatások motivációs és egyéb szerepéről, viszont szándékom szerint megismertetem a legfontosabb adózási és egyéb jogszabályok előírásait és azok alkalmazását.

....hogy egy nyelvet beszéljünk!

 Király Ágnes


Szerző(k): Király Ágnes
ISBN:
Gyártói kód: 9525/2017
Megjelenés: 2017
Kiadó: Penta Unió



 
 
Nagy MachinátorPADAKühne
  © Szakkönyv Centrum 2019 | Petend kft.