SzakkonyvCentrum

Tájékoztatjuk Kedves Vevőinket, hogy a karácsonyi szezon miatt előfordulhatnak kisebb csúszások a kiszállítás határidejében.

Köszönjük megértésüket!

Belépés/regisztráció  |  Kosár tartalma  |  Pénztár   |  Akciók   |  Új termékek   |  Keresés  |  Kapcsolat  |
  Főoldal » Katalógus » 18 Vendéglátás - Idegenforgalom » Vendéglátó - eladó » Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra
A könyvek személyes átvételi pontja: Famulus könyvesbolt, 1137 Budapest, Újpesti rakpart 5. Vásárlás előtt kérjük érdeklődjön webáruházunk elérhetőségén, hogy a keresett könyv van-e készleten.
  Kategóriák
 01 Egészségügy
 02 Szociális szolgáltatások
 03 Oktatás
 04 Művészet, közművelődés, kommunikáció
 05 Gépészet
 06 Elektrotechnika-elektronika
 08 Vegyipar
 09 Építészet
 11 Faipar
 14 Környezetvédelem-vízgazdálkodás
 15 Közgazdaság
 16 Ügyvitel
 17 Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció
 18 Vendéglátás - Idegenforgalom
   Cukrász
   Idegenvezető
   Pincér
   Protokoll-ügyintéző
   Szakács
   Utazásügyintéző
   Vendéglátó - eladó
 19 Egyéb szolgáltatások
 20 Mezőgazdaság
 21 Élelmiszeripar
 Szókratész
 Egyéb
 Újdonságok
 Főoldal
Értesítések tovább
ÉrtesítésekÉrtesítés a frissítésekről Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra
Információk
Szállítási feltételek
Vásárlói tájékoztató
ÁSZF
Rólunk
Vevőszolgálat
Oldaltérkép
Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra
Nagyobb kép
Következő termék 
Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra
[Cikkszám: MK-6515-4]

Sztruhár Krisztina
 
bolti ár: 1.990 Ft
 
Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Add to del.icio.us Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Add to Digg Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Add to Yahoo myWeb Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Add to Spurl Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Add to furl Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Add to Ask Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Add to Squidoo Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Add to Simpy Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Add to Reddit Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Add to ma.gnolia Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Share with facebook Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Add to Google Bookmark Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra - Tweet This

A Gasztronómiai alapismeretek és viselkedéskultúra tankönyv célja a 11–12. évfolyam Vendéglátó-idegenforgalmi alapismeretek komplex tantárgy Vendéglátó és turizmus alapismeretek résztantárgya, valamint a gyakorlati tantárgy ismeretanyagának megalapozása és a szakma iránti érdeklődés felkeltése.

A tankönyv korszerű, konvertálható tananyagtartalmat közöl, amellyel megalapozza a gazdasági és szakmai tájékozottságot, illetve az igényt az aktuális információk birtoklására. A tankönyv tananyaga témakörökre, fejezetekre és alfejezetekre tagolódik, amelyek a tantervben meghatározott tananyagszerkezetet követik.

A lényeges és a súlypontos részeket kiemeltük, a fogalmakat szövegdobozba helyeztük.

A tananyag feldolgozását, megértését a gondolkodtató és a logikai készséget fejlesztő, rávezető kérdésekkel segítjük. Eközben a Gazdasági környezetünk keretében tanultakra, illetve a jövőbeni tananyagtartalmakra is koncentrálunk, összehangolva azokat és előrevetítve az érettségi vizsga tartalmát.

Az ismeretek elmélyítését feladatokkal, házidolgozat-témákkal, a rendszerezést ábrákkal is segítjük. A kutatómunkák célja, hogy a tanulók megismerjék a vendéglátás és idegenforgalom világát, miközben kialakul szakmai szemléletük és a tájékozottság, naprakészség iránti igényük.

Minden elsajátított tananyagegység után vázlatot találnak, amelyben az áttekinthetőség érdekében az adott óra ismeretanyagát foglaljuk össze.

Az Ellenőrizze tudását! című rész feladatainak megoldásával a tanuló képet kap az adott téma anyagának elsajátításáról és természetesen a hiányosságokról is, amelyeket pótolnia kell.

A viselkedéskultúra részben tanultakat szituációs játékok keretében gyakorolhatják, tehetik életszerűvé a tanulók.
 

Tartalomjegyzék:

1. A vendéglátás jelentősége 7
1.1. Alapfogalmak 7
1.2. Fejlődési tendenciák a vendéglátásban 10
1.3. A hazai vendéglátás fejlesztésének lehetőségei 15


2. A vendéglátás régen és ma 19
2.1. A vendéglátás fejlődési szakaszai, a vendéglátóipar kialakulása 19
2.2. A magyar vendéglátás fejlődése 26

3. Jellegzetes magyar ételek és italok 41
3.1. Jellegzetes magyar ételek 41
3.2. Jellegzetes magyar italok 47
3.3. Hungarikumok 52

4. A vendéglátás munkafolyamatai 55
4.1. A vendéglátás főfolyamatai 57
4.2. A vendéglátás mellékfolyamatai 64

5. A vendéglátáshoz szükséges tárgyi feltételek 67
5.1. Fogalmak 68
5.2. Üzlet létesítésének feltételei, folyamata 69
5.3. Üzletkörök a vendéglátásban 71
5.4. A vendéglátóüzlet helyiségei 78
5.5. Berendezések 87
5.6. Vendéglátó-ipari gépek 90
5.7. Felszerelések, eszközök 92

6. A vendéglátás személyi feltételei 95
6.1. A vendéglátás munkakörei 95
6.2. A dolgozókkal szemben támasztott követelmények 98

7. Higiénia a vendéglátásban 103
7.1. Fogalmak 103
7.2. Személyi higiénia 105
7.3. Munkahelyi higiénia 111
7.4. Minőségbiztosítás a vendéglátásban 113
7.5. Környezetvédelem a vendéglátásban 115

8. Viselkedéskultúra
8. A viselkedés alapvető szabályai 121
8.1. Az alapvető szabályok kialakulása 121
8.2. Köszönés, megszólítás 124
8.3. Bemutatás, bemutatkozás 130

9. Megjelenés, öltözködés 135
9.1. Öltözködés a hétköznapokon 136
9.2. Öltözködési szabályok és megjelenés a különböző alkalmakkor 138
9.3. Az átlagostól eltérő megjelenési formák 140

10. Speciális eszközök a magán- és üzleti szférában 143

11. Étkezési kultúra 151

12. Viselkedésnormák 165
12.1. Alapvető viselkedésnormák 165
12.2. Társas érintkezés a munkahelyen 169
12.3. Részvétel kulturális eseményeken 170
12.4. Konfliktuskezelés 172

Irodalomjegyzék 176

Szakszavak jegyzéke 178


Szerző(k): Sztruhár Krisztina
ISBN:
Gyártói kód: MK-6515-4
Megjelenés: 2012
Kiadó: Műszaki Kiadó



Ehhez a termékhez az alábbi termékeket vásárolták még
Levelezés és iratkezelés a gyakorlatban
Levelezés és iratkezelés a gyakorlatban
Kommunikáció - Üzleti Kommunikáció
Kommunikáció - Üzleti Kommunikáció
Marketing  - A marketing alapjai
Marketing - A marketing alapjai
Magyarország turizmusföldrajza könyv+munkafüzet
Magyarország turizmusföldrajza könyv+munkafüzet
Gazdálkodás a vendéglátásban
Gazdálkodás a vendéglátásban
Kommunikáció az idegenforgalomban
Kommunikáció az idegenforgalomban
 
 
Nagy MachinátorPADAKühne
  © SzakkonyvCentrum 2018 | Petend kft.