Szakmai együttműködés és segítő kapcsolat
Az esetfelvetésekkel bevezetett fejezetekre a válaszok a szakmai információtartalomban megtalálhatók, illetve a fejezetekben lévő gyakorlatok és feladatok elvégzésével fejleszthetők a képzésben résztvevők készségei, képességei és kialakíthatók speciális szakmai kompetenciái. Fő cél a szakmai önismeret fejlesztése és annak tudatosítása, hogy a szociális szakember számára a személyiség munkaeszköz.
A tankönyv fejezetei:
1. Az együttműködés
2. A másság és elfogadása
3. Empátia
4. Az előítélet
5. Konfliktusok
6. A konfliktushelyzetek megelőzése és feloldása kommunikációs technikákkal
7. A segítő kapcsolat
8. A segítségnyújtás formái
9. Személyiségközpontúság, nondirektivitás
10. A nonverbális kommunikáció szerepe a segítő kapcsolatban
11. A segítő beszélgetés
12. A problémafeltárás folyamata
13. Feladatok megoldása
14. Minilexikon
15. Felhasznált irodalom
-
Cím Szakmai együttműködés és segítő kapcsolatSzerző Sándor-Lenkei Aida – Sándor TamásKiadó NSZFHKiadói kód NS-2105691213ISBN 9789632641096Kiadási év 2014
- Antikvár könyvek
- Egészségügy - Szociális szolgáltatások
- Elektrotechnika - Elektronika
- Élelmiszeripar
- Építőipar
- Faipar
- Gépészet
- HVG Kiadó könyvei
- Idegenforgalom
- Informatika
- Kereskedelem
- Környezetvédelem - Vízgazdálkodás
- Közgazdaság
- Közlekedés - Geodézia
- Logisztika
- Marketing
- Mezőgazdaság - Erdészet
- Munkavédelem - Foglalkoztatás (általános)
- Népművészet - Kommunikáció
- Szépségipar
- Vendéglátás